foto calvitti

foto calvitti

Utilize a versão WEB do seu celular para visualizar as Atividades!!

UTILIZE A VERSÃO WEB DO SEU CELULAR PARA VISUALIZAR AS ATIVIDADES!!

MENU PRINCIPAL

MENU PRINCIPAL

ATIVIDADES (Ensino Fundamental II)

ATIVIDADES (Ensino Médio)


sexta-feira, 7 de maio de 2021

INGLÊS - PROFª ANA PAULA - 1º E

 May, 07th 


Hellostudents!!! How are you?  

hope you’re fine! 😷 

 


Alguns recadinhos:  

 

Nesse 2º bimestre, as atividades serão postadas no GOOGLE CLASSROOM. 

Ele passará a ser a ferramenta oficial a partir de agora (e não mais o blog). Por isso, já vão se familiarizando com a plataforma, ok? E qualquer dúvida técnica em relação ao classroom entre em contato com a escola. Os professores auxiliares de tecnologia estarão lá para ajudá-los em quaisquer ajustes.  


Porém, como ainda estamos nesse período de transição do blog para o classroom, postarei a primeira atividade desse 2º bimestre nos dois lugares. Sendo assim, irei aceitá-las enviadas pelo meu e-mail (como no 1º bimestre) ou pelo classroom 

 

Código da turma: bc6zhcg


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


ATIVIDADE 1 DE INGLÊS - 2º BIMESTRE 

 

📎 PART 1: 

 


PRESENT CONTINUOUS (PRESENTE CONTÍNUO) - AFFIRMATIVE and NEGATIVE FORM 

 


Esse tempo verbal é usado para relatar coisas que ESTÃO ACONTECENDO NO EXATO MOMENTO DA FALA. 

 


GRAMMAR STRUCTURE – AFFIRMATIVE FORM (ESTRUTURA GRAMATICAL – FORMA AFIRMATIVA): 

 

SUBJECT + VERB TO BE + MAIN VERB (-ING) + COMPLEMENT 

 

GRAMMAR STRUCTURE – NEGATIVE FORM (ESTRUTURA GRAMATICAL – FORMA NEGATIVA): 

 

SUBJECT + VERB TO BE + NOT + MAIN VERB (-ING) + COMPLEMENT 

 

 

📌 REGRAS DE USO: 

 


1) REGRA GERAL: 

 

ACRESCENTAR –ING AO FINAL DOS VERBOS PRINCIPAIS: 

 

TALK = TALKING 

Affirmative form: I am talking on the phone. 

Negative form: I am not talking on the phone. 

 

DRINK = DRINKING 

Affirmative form: They are drinking coffee. 

Negative form: They are not drinking coffee. 

 

EAT = EATING 

Affirmative form: She is eating chocolate. 

Negative form: She is not eating chocolate. 

 

WORK = WORKING 

Affirmative form: We are working together. 

Negative form: We are not working together. 

 

 

2) EXCEÇÕES A REGRA GERAL:  


 

A) VERBOS QUE TERMINAM EM –E:  


Eliminamos o –E e acrescentamos o – ING: 

 

DANCE (DANÇAR) = DANCING 

Affirmative form: I am dancing right now.  

Negative form: I am not dancing right now.  

 

USE (USAR) = USING  

Affirmative form: She is using my mobile phone. 

Negative form: She is not using my mobile phone. 

 

 

B) VERBOS QUE TERMINAM EM CVC (CONSOANTE – VOGAL – CONSOANTE): 


Dobramos a última letra e acrescentamos o – ING: 

RUN (CORRER) = RUNNING  

Affirmative form: He is running fast. 

Negative form: He is not running fast. 

 

SWIM (NADAR) = SWIMMING 

Affirmative form: He is swimming in the river. 

Negative form: He is not swimming in the river. 

 


📌 REGRAS DE USO - CONTEXTUALIZADO: 

 

Existem palavras que ajudam a indicar o que está acontecendo no momento em que se fala:  

NOW / RIGHT NOW (AGORA): can’t answer my cell phone. I’m driving right now; 

AT THE MOMENT (NESSE MOMENTO): She is sleeping at her friend’s house at the moment. 

CURRENTLY (ATUALMENTE): They are currently working at the company. 


 

📝 PART 2 - EXERCISES: 

 

1) Fill in the blanks using PRESENT CONTINUOUS. Follow the example: 

 

The chef _________ (bake) the cookies = The chef IS BAKING the cookies. 

They _________ (not talk) each other = They ARE NOT TALKING each other. 

 

A) I _________ (go) to Japan. 

B) Tom _________ (not drive) the car fast. 

C) Peter _________ (not payattention 

D) He _________ (prepare) for the exam.  

E) The doctor _________ (not feel) the pulse of the patient. 

F) The birds _________ (migrate) from another place. 

G) Harry _________ (speak) too loud.  

H) Children _________ (not play) on the ground. 

I) My friend and I _________ (learn) Spanish. 

J) The teacher _________ (teach) in a class. 

 

2) Complete the sentences using VERB TO BE + ONE OF THE VERBS BELOW (+ING) = verbo to be + os verbos abaixo acrescentando o – ING: 

 

DO – SPEAK – PLAY – COOK – WEAR – SING – WASH – BUY – RAIN - SNOW 

 

A) I can’t talk now. I ___________ the dishes 

B) Listen to Peter. He ___________ the guitar. 

C) It ___________ so we can go skiing. 

D) Look at Mary. She ___________ a beautiful dress. 

E) They ___________ a new house in USA. 

F) Someone ___________ because I can smell the food. 

G) It ___________ outside. 

H) John ___________ his homework quietly. 

I) These girls ___________ a happy song. 

J) I don’t understand him. He ___________ French. 

 

3) As sentenças abaixo estão no Simple Present. Passem-as para o Present Continuous: 

(Lembrem-se:  

NO SIMPLE PRESENT = HE/SHE/IT = ACRÉSCIMO DO “S” AO VERBO PRINCIPAL: SHE READS A LOT = SHE IS READING A LOT) 

 

A) She plants flowers around the trees =  

B) I brush my teeth =  

C) We come home =  

D) He learns grammar ruler =  

E) They enjoy the party =  

 

4) Put the sentences in ORDER 

 

A) A BOOK ARE READING THEY =  

B) A COMEDY MOVIE MY WATCHING IS MOTHER NOT = 

C) IS SHINING SUN THE =  

D) SAM LONDON ARE SANDY IN LIVING AND = 

E) A DOG THE BARKING IS LOT =  


------------------------------------------------------------------------------------------------------


📩 ORIENTAÇÕES PARA ENVIO DA ATIVIDADE:  

 

📌 A atividade deverá ser enviada para: ANATOITO@PROF.EDUCACAO.SP.GOV.BR ou no GOOGLE CLASSROOM (código da turma está lá em cima). 

 

📌 Data para entrega: ATÉ DIA 20/05; 

 

📌 As fotos enviadas deverão conter:  

Part 1 e Part 2 - EXERCISES COPIADAS no caderno; 

(OBS.: MUITOS ENVIAM APENAS A PARTE DO EXERCÍCIO. A NOTA É COMPOSTA PELA PART 1 COPIADA TAMBÉM!!!)  

 

📌 Quem for enviar por e-mail não esqueça de colocar NOME E SÉRIE 

 

📌 Para qualquer esclarecimento de dúvida, contatem-me por e-mail; 

 

📌 É fundamental assistir ao CMSP e realizar as tarefas. As aulas de inglês do 1º ano acontecem toda sexta-feira às 16h30. 



See you next time! Don't forget to practice!!! 📚


Nenhum comentário:

Postar um comentário